DomovMediji

Potniki se danes na letališču lahko seznanite s svojimi pravicami

Evropski potrošniški center bo danes, 4. julija, med 10. in 16. uro na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana seznanjal potnike z njihovimi pravicami v primeru zamude leta, odpovedi leta, zavrnitve vkrcanja in pravicami v primeru poškodovane ali izgubljene prtljage.

Potniki bodo lahko dobili brezplačen priročnik »Pravice letalskih potnikov«, lahko pa bodo tudi preverili svoje poznavanje pravic letalskih potnikov. Potnike z največ znanja čakajo praktične nagrade.

Težave s prevozi med najpogostejšimi težavami potrošnikov
V letu 2011 je imel vsak četrti potrošnik, ki se je po pomoč obrnil na mrežo Evropskih potrošniških centrov ECC-Net, težave s prevozi.

Pravice letalskih potnikov v EU
V EU so pravice letalskih potnikov v primeru zamude letala, odpovedi leta, premestitve potnika v nižji razred in v primeru zavrnitve vkrcanja na letalo enotno urejene že od leta 2005. Potnikom so zagotovljene tudi pravice v primeru poškodovane ali izgubljene prtljage. Vendar pa bi morale države članice EU zagotoviti učinkovitejše razreševanje pritožb letalskih potnikov pri nacionalnih nadzornih organih, ki jih predvideva Uredba (ES) št. 261/2004, ali v postopkih izvensodnega razreševanja potrošniških sporov, saj se pritožbe rešujejo predolgo.

S pravimi informacijami na pot
Evropski potrošniški center potrošnikom svetuje, da pred odhodom na pot poiščejo informacije, ki jim bodo pomagale reševati morebitne potrošniške zagate. Podatki mreže ECC-Net kažejo, da potrošniki še vedno ne poznajo v zadostni meri svojih pravic, ko na primer zamuja letalo, ko se izgubi njihova prtljaga oziroma jih na letališču pričaka poškodovana. Če se potrošniku zgodi katera izmed omenjenih situacij, naj začne urejati zadeve takoj na letališču. Kakšne pravice mu zagotavlja zakonodaja si lahko prebere v priročniku o pravicah letalskih potnikov, za brezplačno pomoč pa se lahko obrne na Evropski potrošniški center v Sloveniji. Brezplačni priročnik lahko potrošniki dobijo na Evropskem potrošniškem centru na Frankopanski ulici 5 v Ljubljani ali pa si ga natisnejo s spletnih strani www.epc.si.

Priročnik si lahko ogledate na spodnji povezavi:
Pravice letalskih potnikov

Sporočilo za javnost Evropskega potrošniškega centra si lahko v celoti preberete tukaj

Osveščanje letalskih potnikov na skoraj 30 evropskih letališčih
Akcija osveščanja potnikov o njihovih pravicah je del širše akcije mreže Evropskih potrošniških centrov ECC-Net, katere del je tudi Evropski potrošniški center v Sloveniji. Danes bo akcija osveščanja potekala na 28 evropskih letališčih. Akcijo podpira tudi Evropska komisija.

Brnik, 4. julij 2012