DomovMediji

Aerodrom Ljubljana podprl kampanjo "Ex kadilci so zmagovalci"

Brnik, 31. 5. 2013 - Ob svetovnem dnevu brez tobaka je bilo na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana predstavljeno posebno partnerstvo v okviru kampanje Evropske komisije "Ex kadilci so zmagovalci". Širjenju sporočila o prednostih življenja brez cigarete se na letališču in letih iz Ljubljane pridružujeta Aerodrom Ljubljana in Adria Airways.

Kampanja Evropske komisije “Ex kadilci so zmagovalci” je svetovni dan brez tobaka obeležila s kartončkom o prenehanju kajenja na letalih. Njegovo izdajo v slovenščini sta podprli družbi Aerodrom Ljubljana in Adria Airways. Ta dragoceni zdravstveno informativni pripomoček bo pomagal potnikom, da premagajo željo po kajenju na letališču in med letom, in jih spodbudil, da nadaljujejo življenje brez cigarete tudi po končanem potovanju. Potnikom kadilcem nudi motivacijske zdravstvene nasvete v času leta, kot spodbudo in navdih, da postanejo bivši kadilci in da čas, ki so ga med letom preživeli brez cigarete, podaljšajo v življenje brez cigarete. Kartonček vključuje tudi povezave do drugih virov in pomoči za kadilce, kot sta spletna stran »Ex kadilci so zmagovalci« ter iCoach, interaktivno spletno orodje, ki nudi osebno pomoč pri prenehanju kajenja.

Kartonček o prenehanju kajenja na letalih je potnikom na voljo na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana in na letalih družbe Adria Airways. Nastal je kot odgovor na potrebo potnikov, ki v času med letom pogosto čutijo močno željo po cigareti. V lanski anketi, ki so jo izvedli v celotni Evropski uniji, je namreč več kot tretjina (37%) vprašanih kadilcev, ki so na vprašanja odgovarjali v Sloveniji, priznalo, da njihova navada vpliva na letenje, 5,2 odstotka pa se jih zaradi kajenja raje pelje z avtomobilom kot leti. Med omenjeno tretjino se 7,5 odstotkov kadilcev zaradi svoje navade odloča le za kratke lete, medtem ko 9 odstotkov kadilcev zaradi kajenja nikoli ne leti.

Ob predstavitvi kartončka je Nataša Goršek Mencin, vodja Predstavništva Evropske komisije v Sloveniji dejala: "Kampanja »Nekdanji kadilci so zmagovalci« poteka od leta 2011 in je namenjena zlasti kadilcem med 25. in 40. letom starosti. Slednjih je v Evropski uniji kar 28 milijonov. Kampanja se za razliko od dosedanjih ne osredotoča zgolj na negativne učinke kajenja, pač pa želi poudariti tudi koristi, ki jih prinaša opustitev kajenja. Za čim širše ozaveščanje se Evropska komisija kot pobudnica povezuje z organizacijami, ki dosegajo ciljno publiko in tako lahko učinkovito vplivajo na odločitev mladih o prenehanju kajenja. Odslej v kampanji »Nekdanji kadilci so zmagovalci« sodelujeta tudi Aerodrom Ljubljana ter nacionalni letalski prevoznik Adria Airways in tega sodelovanja smo zelo veseli. Prenekaterim kadilcem je zaradi popolne prepovedi kajenja potovanje z letalom namreč lahko izjemno neprijetno. Prava in tudi najbolj zdrava rešitev je prenehanje kajenja. Želimo si, da bo kampanja "Nekdanji kadilci so zmagovalci" pomagala prenekaterim kadilcem k opustitvi kajenja in jim na ta način olajšala in izboljšala življenje."

Zmago Skobir, predsednik uprave družbe Aerodrom Ljubljana, je partnerstvo pozdravil z naslednjimi besedami: »Mlade moramo spodbujati k pametnim odločitvam. Za njihovo samozavest, zdravje in kakovost življenja. V Aerodromu Ljubljana smo nemudoma prepoznali veliko vrednost kampanje Evropske komisije, ki mladim po celi Evropi pomaga, da v življenju zadihajo s polnimi pljuči. Podatek o številu smrtnih primerov zaradi kajenja je pretresljiv in naša skupna dolžnost je, da pomagamo. Pred potovanjem je stiska kadilcev toliko večja, ker vedo, da njihova razvada še nekaj časa ne bo prišla na vrsto. Na letališču jim bomo ponudili roko, saj jim želimo zagotoviti prijeten začetek potovanj. Seznanili se bodo lahko s kartončki o prenehanju kajenja na letalih, prek brezplačnega interneta raziskali mobilno aplikacijo, ki jim bo pomagala pri opuščanju nevarne razvade, in ob spodbudnih sloganih razmislili o prednostih življenja brez cigarete. Evropski komisiji se zahvaljujem za priložnost, da skupaj naredimo nekaj dobrega za življenje mladih. Prepričan sem, da bomo pri tem uspešni.»

Mark Anžur, predsednik uprave družbe Adria Airways, je ob tem dodal: »Adria Airways je z veseljem in navdušenjem pristopila h kampanji »Ex kadilci so zmagovalci«. Potniki se bodo na vseh naših letih srečali s promocijo kampanje. Želimo si, da kadilce na ta način spodbudimo k pozitivni odločitvi, ki prinaša kvalitetno bivanje in uživanje življenja brez tobaka. Prepričani smo, da bo ta dragoceni zdravstveni informativni pripomoček na naših letih pomagal potnikom, da premagajo željo po kajenju. Želimo si spodbuditi in navdihniti naše potnike, da postanejo bivši kadilci, saj  »Ex kadilci« tudi več potujejo. Na njihovo priljubljeno destinacijo jih bo popeljala Adria varno in udobno. Prepoved kajenja na letih je Adria postopoma uvedla v letu 1995 in od takrat naprej naše dragocene potnike obveščamo o prepovedi kajenja med letom tako z objavami, kot tudi z oznako. Svetovni dan brez tobaka bomo tudi na naših letih obeležili s posebno objavo in tako potnike spomnili na to pomembno življenjsko odločitev.«

Vseevropska kampanja »Ex kadilci so zmagovalci« sicer že tretje leto ponuja navdih, motivacijo in praktično pomoč kadilcem, ki poskušajo prenehati kaditi. Poudarja namreč prednosti, ki jih prinaša opuščanje kajenja, kot so boljše zdravje, boljše socialne interakcije, več denarja in, seveda, višja kakovost življenja. Kampanja temelji na preizkušenem digitalnem zdravstvenem pripomočku iCoach (http://www.exsmokers.eu/sl-sl/index), ki pomaga že več kot 380.819 prebivalcem po vsej Evropi pri njihovem prizadevanju, da bi za vedno opustili kajenje.