V poletni sezoni večja ponudba letov  z ljubljanskega letališča

Zg. Brnik, 14. 3. 2022 -  Okrepljeno povpraševanje po letih kaže, da se evropski letalski promet izvija iz primeža pandemije Covida-19. Ljubljansko letališče v prihajajočem obdobju pričakuje večjo ponudbo letov v primerjavi z lansko sezono. V vrhuncu poletne sezone bo število tedenskih frekvenc rednih letalskih prevoznikov bistveno večje kot lani. Obeta se tudi močna čarterska sezona.
potniki-nov-terminal.jpg

 

Čeprav zadnje uskladitve poletnega voznega reda za 2022 še potekajo, trenutne napovedi kažejo, da bo z ljubljanskega letališča v najprometnejših tednih poletne sezone mogoče potovati s približno 140 leti na teden. Z leti na pomembna vozlišča bo zagotovljena dobra letalska povezljivost na vse konce sveta.

Po trenutnih napovedih 15 letalskih prevoznikov bo v poletnem voznem redu ljubljansko letališče neposredno povezano z 19 destinacijami:

  • Air France dvakrat dnevno v Pariz,
  • Air Montenegro trikrat tedensko v Podgorico (od marca do junija ter v septembru in oktobru) in štirikrat tedensko v Tivat (od junija do septembra),
  • Air Serbia osemkrat tedensko v Beograd in trikrat tedensko v Niš,
  • British Airways petkrat tedensko v London, Heathrow (od maja naprej),
  • Brussels Airlines šestkrat tedensko v Bruselj,
  • easyJet šestkrat tedensko v London, Gatwick,
  • flydubai petkrat tedensko v Dubaj (v poletnih mesecih dnevno),
  • Israir Airlines dvakrat tedensko v Tel Aviv (od junija naprej),
  • LOT Polish Airlines petkrat tedensko v Varšavo,
  • Lufthansa dvakrat dnevno v Frankfurt in dnevno v Muenchen (od maja naprej),
  • Swiss International Airlines dnevno v Zuerich,
  • Transavia štirikrat tedensko v Amsterdam,
  • Transavia France dvakrat tedensko v Pariz, Orly (od aprila naprej),
  • Turkish Airlines desetkrat tedensko v Istanbul,  
  • Wizz Air dvakrat tedensko v Bruselj, Charleroi in trikrat tedensko v London, Luton.
transavia.jpg

safescore

Zaradi razmer ob ukrajinsko-ruski krizi so do nadaljnjega odpovedani leti Aeroflota v Moskvo in  družbe Rossiya Airlines v St. Petersburg. Prav tako najverjetneje ne bo napovedanih letov prevoznika Windrose v Kijev.  

Ponudba čarterskih letov bo tudi počitnikarjem omogočila večjo izbiro destinacij. Čarterski potniki so lani predstavljali petino vsega potniškega prometa na letališču, pričakuje pa se, da bo letos tovrstnega prometa še več. V ponudbi turističnih agencij, ki organizirajo poletne čarterje z   ljubljanskega letališča, bodo po zdajšnjih napovedih destinacije v  Turčiji, Španiji, na številnih grških otokih, Jordaniji, Madeiri, Egiptu, Tuniziji, Malti, Azorih, Albaniji, Črni gori, na Nizozemskem, Italiji, Islandiji, Latviji in na Zanzibarju.  

madeira.jpg

safescore

»Epidemiološka situacija v Evropi in po svetu se v zadnjem času izboljšuje, zaradi česar se povečuje povpraševanje po letih. Spodbudno je, da bo ponudba letov po številu prevoznikov in destinacij presegla tisto, ki je bila na voljo tik pred nastopom pandemije Covida-19, pogostost letov pa se glede na zimsko sezono 2021/2022 občutno povečuje. Pozdravili bomo nove povezave ter dočakali vrnitev preostalih, ki so bile prekinjene zaradi zdravstvene krize. Veselimo se tudi uspešne čarterske sezone, prve počitnikarje bomo začeli pozdravljati že aprila,« je pričakovanja glede poletnega voznega reda strnila dr. Babett Stapel, poslovodna direktorica Fraporta Slovenija.

V poletnih sezonah ljubljansko letališče beleži najbolj prometne mesece, zato uspešnost te pomembno vpliva na število oskrbljenih potnikov konec leta. Ob omenjenih napovedih letenja za poletni vozni red Fraport Slovenija pričakuje, da bo v letošnjem letu oskrbel še enkrat več potnikov kot lani. Pričakovano število potnikov za 2022 bo doseglo 52 odstotkov obsega potniškega prometa, ki ga je letališče zabeležilo v letu 2019, pred pandemijo.

panorama.jpg

 

Napovedi upravljalca Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana o številu pričakovanih potnikov za leto 2022 so skladne z napovedmi združenja letališč ACI World[1]. Mednarodni potniški promet naj bi letos še naprej okreval počasneje od domačega potniškega prometa (ki ga Slovenija nima). Po pričakovanjih združenja naj bi dosegel 53,8 odstotka obsega iz leta 2019 (domači potniški promet pa 84 odstotkov obsega iz leta 2019).

»Pozdravljamo ponovno vzpostavitev sheme državne   podpore za spodbujanje letalske povezljivosti Slovenije, ki jo je pred kratkim odobrila Evropska komisija. Ta bo nedvomno prispevala k pripravljenosti prevoznikov za krepitev   prisotnosti in širitev mreže letov z ljubljanskega letališča ter omogočila hitrejše okrevanje prometa. Po tem, ko se je Fraport Slovenija moral spopasti s posledicami stečaja domačega prevoznika in dve leti trajajočo zdravstveno krizo, se zdaj naša dejavnost in cel svet soočata z novimi izrednimi razmerami. Močno upamo, da se bo vojna med Rusijo in Ukrajino čim prej končala in ne bo več jemala življenj ter da   razmere ne bodo stopnjevale negativnega vpliva na svetovno gospodarstvo in letalsko dejavnost,« dodaja Babett Stapel.  

Informativni poletni vozni red je dostopen tukaj.

[1] Objava na spletni strani ACI World, z dne 24. 2. 2022: https://aci.aero/2022/02/24/the-impact-of-covid-19-on-the-airport-business-and-the-path-to-recovery-4/

Kontakt

Korporativno komuniciranje
PR@fraport-slovenija.si +38642061103